Heijmans 1
  1. IBN
  2. Bedrijfsleven
  3. Klantverhalen
  4. Heijmans

Heijmans

"Social Return is ook gebruik maken van IBN Vergadercentrum"

Ook vanuit het oogpunt van MVO vinden ze bij Heijmans Wegen Social Return een goede zaak.

Ed Valk: “Bij Social Return wordt vaak gedacht aan detachering van mensen via een SW-bedrijf. Maar het kan op vele andere manieren worden ingevuld. Voor ons is dat prettig, want bij werken in de infra speelt veiligheid een enorm grote rol, evenals de verplichte certificeringen van medewerkers. Het heeft te maken met bevoegdheden en bepaalde diploma’s. De technische vaklieden die wij nodig hebben, kom je niet zoveel tegen. Op onze postkamer bijvoorbeeld, werken wel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. En ook de inkoop of assemblage van bepaalde goederen kun je via SW-bedrijven regelen. Denk hierbij aan lichtarmaturen die wij laten voormonteren.” De provincie had onder andere doorverwezen naar IBN. “Toevallig had ik daar nog niet zo lang geleden een vergadering bijgewoond; ik was verrast door het mooie pand en de prettige sfeer.”

Iris Koekkoek: “Ook door gebruik te maken van de vergaderfaciliteiten van Meeters (een merk van IBN), kunnen we voldoen aan onze verplichtingen op het gebied van Social Return. Op ons hoofdkantoor in Rosmalen hebben we relatief veel spreekkamers, maar weinig grote zalen. Omdat onze medewerkers in heel Zuid-Nederland woonachtig zijn, is het niet per se nodig onze scholingen, trainingen en personeelsdagen in Rosmalen te houden.”

Vijf scholingsdagen

Heijmans Wegen gaaft regelmatig vijf dagen achter elkaar scholingen bij IBN in Uden. Per dag worden er wel 100 tot 120 medewerkers getraind. Iris: “Als we dat vergelijken met andere vergadercentra waar we ooit gebruik van hebben gemaakt, dan steekt IBN daar echt bovenuit. De voorbereiding was zeer uitgebreid, en op de dagen zelf liep het heel gesmeerd. Vooral het tempo en de hulpvaardigheid vielen op: het was echt een verademing.” Ed vervolgt: “De ICT-ondersteuning was ook uitzonderlijk. Alle apparatuur stond al klaar en was getest; we hadden de hele dag iemand tot onze beschikking. Van cursisten hoorden we terug dat ze IBN heel klantvriendelijk vinden: ze werden warm ontvangen, al vanaf zeven uur ’s ochtends, vriendelijk te woord gestaan en ook het eten was prima verzorgd. De HR-managers en directeuren die later op de dag aansloten, deelden die mening.”

De toekomst met IBN

Ed: “Ik heb veel SW-bedrijven bezocht en hun rol is veranderd. IBN pakt die rol heel goed op, zoals het vergadercentrum: ze zetten het commercieel weg en daarmee genereren ze middelen voor hun medewerkers.” “Primair moesten we aan onze contractuele verplichtingen voldoen, maar nu we deze ervaringen hebben met IBN, zullen we zeker vaker gebruik maken van hun faciliteiten. Ze zijn erg betrokken, hebben een hele persoonlijke benadering en we zijn heel tevreden over de kwaliteit. Al is IBN niet vlak bij ons hoofdkantoor in Rosmalen gevestigd, we hebben elkaar echt gevonden”, sluit Iris af.