Wilke Raes Klant HAK 300X600
  1. IBN
  2. Bedrijfsleven
  3. Klantverhalen
  4. HAK

HAK

'IBN biedt ons stabiele capaciteit en een uitstekende kwaliteit voor co-packing van onze producten.'

Je zult begrijpen waarom wij een tevreden klant zijn

De groenten van HAK, wie kent ze niet. Het familiebedrijf sinds 1952 groeide van een traditionele conservenproducent in de Benelux naar een merkenbedrijf in plantaardige voeding, actief in Noordwest Europa. HAK teelt en verwerkt de groenten met een minimale negatieve impact op de planeet. Door de samenwerking met IBN in Cuijk heeft dit maatschappelijk betrokken bedrijf ook sociale impact.

Handmatig verpakkingswerk

De start van de samenwerking dateert van zo’n vier jaar geleden. Wilke Raes, Manager Supply Chain: “Een toenmalige collega had naast haar baan bij HAK een eigen bedrijf en werkte naar volle tevredenheid samen met IBN. Toen business development specifieke eisen had voor een bepaalde verpakking voor stazakken, zijn we bij IBN in Cuijk gaan informeren. Inmiddels brengen we hier alle structurele verpakkingsopdrachten onder die we niet in onze fabriek kunnen uitvoeren. Handmatig verpakkingswerk is een vak apart.”

Terugkerende opdrachten goed geregeld

Bij HAK hebben ze ook momenten waarop ze zelf handmatig verpakkingswerk kunnen verrichten. De structurele opdrachten brengen ze echter altijd onder bij IBN. “Zitten de producten vast bij onze klanten in het assortiment, dan gaat de co-packing naar IBN. Enerzijds omdat we zelf niet voldoende handmatige capaciteit hebben, anderzijds omdat we dan weten dat de co-packing goed geregeld is. Want IBN biedt een hele stabiele capaciteit tegen een marktconforme prijs. We hebben weleens een goedkopere optie overwogen, maar dan is er niet altijd capaciteit en dat maakt je afhankelijk. Zelfs bij spoedopdrachten denkt IBN met ons mee, ze kunnen vrij snel schakelen.”

Wisselingen in assortiment geen probleem

HAK heeft een vaste contactpersoon bij IBN. “Het werkt heel prettig als je elkaar goed kent. Soms loopt een product uit en komt daar een nieuw artikel voor terug, dat wisselt steeds. Dan heb ik even een korte afstemming hierover, in hoeverre is het een nieuwe handeling. De instructie verstuur ik gewoon per e-mail, of het moet heel ingewikkeld zijn. Het loopt altijd goed, het zijn vaak ook vergelijkbare handelingen. Hoe dan ook, om zo’n wisseling hoef ik me in ieder geval nooit zorgen te maken.”

IBN denkt mee over kwaliteit

“Wat ik ook prettig vind aan de samenwerking met IBN is dat ze een hele goede kwaliteit leveren”, gaat Wilke verder. “Ze zijn heel zorgvuldig, dat kunnen we zien aan de producten die terugkomen bij ons. Bijvoorbeeld omdat door ons een etiket niet helemaal goed geplakt is. Dit geeft aan dat ze de producten niet zomaar blind in een doos stoppen. Ze doen dit op eigen initiatief, om de kwaliteit te waarborgen. Ook over bijvoorbeeld een palletstapeling die volgens hen beter kan, nemen ze contact met ons op. En dat wekt vertrouwen.”

Een tevreden klant

Wilke denkt de komende jaren op deze voet verder te gaan. “IBN is een grote organisatie, maar je hebt met een select clubje contact. Met deze mensen bouw je een persoonlijke band op en dat maakt het makkelijk voor de communicatie. Ze zijn heel realistisch in wat ze wel en niet kunnen, wat haalbaar is. Tel daarbij op de stabiele capaciteit, uitstekende kwaliteit, goede adviezen en grote flexibiliteit, en je zult begrijpen dat wij een tevreden klant zijn.”