1. IBN
  2. Bedrijfsleven
  3. Zaken doen met IBN
  4. Co-packing
  5. klant Hero
  1. IBN
  2. Bedrijfsleven
  3. Zaken doen met IBN
  4. Co-packing
  5. klant Hero

IBN denkt in mogelijkheden. Wij hebben nog nooit te horen gekregen dat iets niet kan.

Dennis Boot Hero 4 600x320.jpg

De meeste mensen kennen Hero als A-merk voor jam en cassis. Hero heeft echter ook granenrepen, babyvoeding, dessertsauzen en appelstroop in het assortiment. Onder de naam Organix bieden ze bovendien verantwoorde tussendoortjes voor baby’s, peuters en kids, zoals knijpfruit en rijstwafeltjes. De producten van dit van oorsprong Zwitserse bedrijf zijn biologisch en zonder onnodige toevoegingen. Voor het ompakken van hun producten werkt Hero al jaren samen met IBN.

Preferred supplier
Van welk jaar de samenwerking dateert, kan Dennis Boot - supply chain manager Benelux - niet precies zeggen. “Toen ik hier ruim drie jaar geleden kwam werken, was er al een jarenlange relatie met IBN. Wat ik wel weet is dat het ompakwerk voorheen ook aan nog twee andere bedrijven werd uitbesteed. Maar we werken nu alleen nog samen met IBN.”

Meebewegen
Volgens Dennis kan IBN goed meebewegen, ook op de korte termijn. “Als wij een nieuwe aanvraag binnenkrijgen of een specifiek verzoek, dan denkt IBN in mogelijkheden. Wij hebben nog nooit te horen gekregen dat iets niet kan. Elke opdracht wordt serieus in behandeling genomen en gerealiseerd volgens onze eisen. Wij werken met levensmiddelen en hierdoor hebben we te maken met houdbaarheid en traceerbaarheid. Dit is altijd 100 procent in orde, het klopt administratief allemaal.”

Competitief met een maatschappelijke rol
“Daarbij is het tarief van IBN aantrekkelijk, ze hebben een concurrerende marktpositie.” Dit speelt wel degelijk een rol volgens Dennis. “De keuze voor een preferred supplier hangt ook samen met het prijskaartje. Wat ik bij IBN wel heel mooi vind is dat zij als organisatie ook een maatschappelijke rol vervullen. Dat past heel goed bij de visie van Hero op duurzaamheid, om de consument kwalitatief hoogwaardige biologische producten te bieden. Een van onze motto’s: het goede van de natuur binnen handbereik.”

IBN werkt heel precies, dat voorkomt klachten
Ook over de kwaliteit van de diensten is Dennis heel tevreden. “Wij werken voornamelijk vanuit kantoor, de producten worden bij IBN aangeleverd. Tijdens de ompakwerkzaamheden zijn de IBN-medewerkers onze ‘ogen in het veld’. Ze zijn erg gespitst op de kleinste afwijkingen.” Is er een verpakking beschadigd, dan mogen de producten in die doos niet verkocht worden. Het laatste wat je wil is dat mensen gaan klagen over de kwaliteit. De check die IBN uitvoert is super en voorkomt klachten van consumenten.”

"De medewerkers van IBN zijn onze ogen: de kwaliteitscheck die ze uitvoeren is super en voorkomt klachten van consumenten."

Professioneel, informeel en nuchter
Naast de flexibiliteit, het altijd meedenken, de goede prijs-kwaliteitverhouding, perfecte kwaliteitscheck en maatschappelijke betrokkenheid, is het volgens Dennis fijn samenwerken met IBN. Hij heeft regelmatig besprekingen over de ontwikkelingen binnen Hero en de te verwachten volumes. “Hoe meer IBN weet van onze behoeftes, hoe beter zij hun planning hierop kunnen afstemmen. Zo komen we samen tot een structuur.” Maar er is meer, de onderlinge band is heel informeel, maar altijd professioneel. “Ik hou van dat informele en nuchtere, dat werkt gewoon heel prettig. Die jarenlange samenwerking is er niet voor niets.”