1. IBN
  2. Vergadercentrum test 2019
  3. Klantverhaal Swiss Sense
IBN Catherine van Gemert 3vk.jpg
  1. IBN
  2. Vergadercentrum test 2019
  3. Klantverhaal Swiss Sense

Swiss Sense - Catherine van Gemert HR-adviseur

“Vergadercentrum IBN is een tweede thuis”

Bij het vergadercentrum van IBN klopt het allemaal: makkelijk bereikbaar, voldoende parkeergelegenheid, een hartelijk ontvangst bij de receptie, goed geoutilleerde ruimtes, een uitmuntende catering en klantgerichte medewerkers. Dat veel IBN-medewerkers een afstand hebben tot de arbeidsmarkt is voor Catherine van Gemert, HR-adviseur bij Swiss Sense in Uden, een extra pluspunt. “Door gebruik te maken van het vergadercentrum van IBN leveren we als Swiss Sense ook een maatschappelijke bijdrage: dat voelt heel goed.”

Familiebedrijf sinds 1918
Als geboren ondernemer en vierde generatie van de beddenmakersfamilie staat Martin Diks (1990) sinds 1 januari 2017 aan het roer van het familiebedrijf, dat vanaf 2006 de naam Swiss Sense draagt. Zijn overgrootvader Piet Diks is in 1918 gestart met juten matrassen, gevuld met stro. Ruim een eeuw later is de beddenspecialist in Nederland uitgegroeid tot marktleider in boxsprings, met bijna 100 winkels in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. Plus een uitgebreide webshop waar de gehele collectie boxsprings, matrassen, beddengoed en accessoires verkrijgbaar is.

Externe vergader- en opleidingslocatie
Door de groei die Swiss Sense doormaakt, wijken ze steeds vaker uit naar vergader- of opleidingsruimten buiten hun eigen bedrijf. Catherine: “Naast HR-adviseur ben ik communicatiecoach en verantwoordelijk voor diverse trainingen, ook extern. Ik was op zoek naar een geschikte locatie, waar klantgerichtheid op nummer één staat. Onze directiesecretaresse wees me op de mogelijkheden bij IBN.”

Een professionele bejegening
Wat Catherine erg kan waarderen, is de aandacht en betrokkenheid. “Mijn contactpersonen zijn enorm toegewijd. Ze maken alle tijd voor me, weten wat ik graag drink en hebben er plezier in om al onze wensen te vervullen. Swiss Sense groeit flink en daarbij hoort een bepaalde flexibiliteit. Die heb ik bij het vergadercentrum van IBN gevonden: ze denken mee, zijn erg proactief en zullen nooit moeilijk doen over een deelnemer meer of minder.”

Medewerkers laten ontplooien
“Klantgerichtheid staat ook bij Swiss Sense voorop”, gaat Catherine verder. “En parallel daaraan de ontwikkeling van medewerkers. Dat zien we ook terug bij het vergadercentrum van IBN: iedereen is goed opgeleid en getraind. De manier waarop IBN mensen laat ontplooien, is heel bijzonder.” Vooral nu de groei zo enorm doorzet, heeft Swiss Sense extra aandacht voor de medewerkers. “Duurzame inzetbaarheid vinden wij heel belangrijk: dat gaat over het continu centraal stellen van mensen, zowel klanten als medewerkers. Het is fijn om met een partij samen te werken die dezelfde filosofie aanhangt.”

Warm welkom
Ook van deelnemers en externe trainers krijgt Catherine alleen maar positieve reacties over het vergadercentrum van IBN. “Mensen voelen zich hier enorm welkom. Alle medewerkers groeten hen en zijn heel behulpzaam. Er is overal aan gedacht, van verkeersregelaars op het parkeerterrein, het installeren van de beamer tot aan verse ingrediënten voor de seizoensgerechten. Iedereen is hier graag, net zoals ik: het is een tweede thuis. Ik kijk ernaar uit om samen met IBN een mooie toekomst tegemoet te gaan.”