Resultaten Klantwaardeonderzoek 2015-2016

02 september 2016

In twee reeksen van deelmetingen hebben we bij IBN sinds eind 2013 het klantwaardeonderzoek uitgevoerd. Het totale onderzoek heeft ons veel inzicht gegeven over hoe u als klant van IBN over ons denkt.

In totaal zijn er 7 deelmetingen afgerond en we hebben een vergelijk gemaakt van de totale 0-meting (4 deelmetingen) en de totale 1-meting (3 deelmetingen). Een vergelijking van de eerste reeks metingen met de tweede reeks laat een bestendige lijn laat zien, én een belangrijke verbetering in de zogenoemde NPS score. Die laat zien in hoeverre u als klant ons wilt aanbevelen bij andere organisaties. Die score is gestegen van 0,40% naar 4,8%. Dit is een belangrijke indicator in het onderzoek en is dus een erg positieve ontwikkeling voor IBN.

De algemene tevredenheid over de laatste reeks metingen is, uitgedrukt in een rapportcijfer, een 7,10. Slechts een fractie lager dan bij de eerste reeks metingen (7,26). Het onderzoek heeft ook verbeterpunten blootgelegd. Zoals het overtreffen van uw verwachtingen ten aanzien van onze dienstverlening. En nog meer vertellen over alle diensten die IBN heeft, die voor u ook interessant kunnen zijn. Daar gaan we zeker mee aan de slag.

Complimenten worden verder in vrijwel alle deelmetingen gegeven over: de gevestigde naam van IBN en de professionele uitstraling. Ook de goede service, het nakomen van afspraken en de kwaliteit van dienstverlening worden als positief teruggegeven.

We danken u voor de bijdrage aan het onderzoek. Natuurlijk staat het altijd vrij om met uw contactpersoon in gesprek te gaan over onze dienstverlening. We willen iedere dag leren om het nog beter te doen!