‘Met IBN Vergadercentrum bouw je echt een relatie op’

Met IBN Vergadercentrum bouw je echt een relatie op
viv3.jpg

GGZ Oost-Brabant is er voor burgers met complexe psychische zorgvragen en biedt veilige, mensgerichte zorg in het Brabantse land. ‘Gezondheid die je je eigen familie gunt’, dat is waar ze zich sterk voor maakt. Communicatiemanager Vivianne Viguurs vertelt over het contact met IBN Vergadercentrum, dat dateert van begin 2015.

“De directiesecretaresses zijn altijd op zoek naar goede vergaderlocaties voor de diverse bijeenkomsten. Wij vinden het belangrijk deze in de eigen regio te organiseren. Een van mijn collega’s kwam tijdens haar zoektocht terecht bij IBN Vergadercentrum.” Voor die tijd vonden veel bijeenkomsten van GGZ Oost-Brabant plaats bij grote conferentieoorden. “Die locaties zijn vaak erg omvangrijk en best prijzig. Zeker in het licht van de veranderende zorg met krimpende budgetten kijken we nog beter naar onze investeringen. Bij IBN Vergadercentrum hebben we een gezonde balans gevonden.”

Mensen in hun kracht zetten
De prijs-kwaliteitverhouding is voor GGZ Oost-Brabant niet de enige reden om voor het Udense vergadercentrum te kiezen. “Naast de warm ingerichte accommodatie wordt vooral de manier waarop IBN ons faciliteert erg gewaardeerd. Daarbij streeft IBN een doelstelling na - mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in hun kracht zetten - die heel goed past bij onze zienswijze. Ook wij dragen bij aan de participatiemaatschappij vanuit onze eigen zorgvisie: we bieden herstelondersteunende geestelijke gezondheidszorg, die erop gericht is mensen zoveel mogelijk in hun kracht te laten komen vanuit het principe van hoop. Hoop is een trigger waardoor mensen in levensdoelen gaan denken. Wij werken volgens de leer van de Amerikaanse professor dr. Anthony. Zijn overtuiging is dat herstel een manier van leven is: een bevredigend, hoopvol en zinvol leven mét de beperkingen die de psychische aandoening met zich meebrengt. We kijken naar wat mensen nog wel kunnen: dat verbindt ons met IBN.”

Servicegericht en persoonlijk
Andere pluspunten waardoor in korte tijd een goede band is ontstaan, zijn de servicegerichtheid en persoonlijke benadering. “Wij voelen ons hier bijzonder welkom en ervaren een toegewijde ondersteuning. Wat uit onze evaluaties naar voren komt is dat wij op sommige punten nog kunnen leren van IBN-medewerkers: ze zijn erg klantgericht en staan open voor feedback. Zo liet tijdens een van de bijeenkomsten het geluid te wensen over. De keer erna werd direct teruggekoppeld wat de oorzaak was geweest - het had iets te maken met de aansluiting - en hoe de geluidsproblemen waren opgelost. IBN neemt dit soort zaken serieus en komt er ook op terug. Hierdoor voel je een verbinding en bouw je echt een relatie op. Bij andere locaties ben je meestal enkel een passant.”

Totaalconcept
Niet alleen de ruimtes zijn goed gefaciliteerd, IBN Vergadercentrum heeft duidelijk een totaalconcept te bieden. “Van de ruime parkeergelegenheid en vriendelijke ontvangst door de receptionistes, tot de koekjes bij de koffie en thee: het klopt allemaal. Dat de hele keten congruent is, vind ik erg knap.”

Zoemen
Voor Vivianne Viguurs was de eerste kennismaking met IBN Vergadercentrum heel verrassend. “Als GGZ Oost-Brabant brengen wij participatie tot stand. Zorgmedewerkers, Ondersteunende diensten En Medezeggenschap, maar ook cliënten met hun naasten En Netwerkpartners denken en doen mee met de beleidsvorming van onze organisatie; dat noemen we zoemen. Toen ik hier voor het eerst kwam, vielen de bijen in het vergadercentrum me daarom meteen op (de vergaderzalen zijn vernoemd naar bijensoorten, red.). Het heeft zo moeten wezen, denk ik dan.”