"Het was weer top!"

 

 

Foyer IBN Vergadercentrum

Het tevreden stellen van klanten heeft zijn volle aandacht. Willem de Jong, administratief medewerker en AV-beheerder bij IBN Vergadercentrum, haalt er veel voldoening uit. “Als klanten na een vergadering of bijeenkomst zeggen: ‘Het was weer top!’, dan geeft me dat een goed gevoel. Daar doe ik het voor.”

Willem de Jong is tien jaar in dienst bij IBN. Door Polyneuropathie, een spierziekte waarbij de zenuwen in armen en benen beschadigd raken, heeft hij twee keer zoveel energie nodig om te bewegen. Daarom werkt Willem parttime. “In de beginperiode deed ik me beter voor dan ik was en werkte ik hele dagen, maar dat liep helemaal mis: belandde ik met de auto in de berm. Ik heb bij het UWV nog moeten praten als Brugman om voor halve dagen bij IBN te kunnen blijven. Ze zeiden dat ik niet de juiste opleiding had voor dit werk; ik was eigenlijk magazijnchef. Maar ik had bij IBN intern opleidingen gevolgd en mezelf de werkzaamheden eigen gemaakt in de praktijk. Dat vind ik zo geweldig aan IBN: hier kijken ze naar wat je wel kunt in plaats van naar wat je niet kunt. Het is zo’n fijn bedrijf!”

Stilstand is achteruitgang, vindt Willem. “We moeten ons steeds blijven verbeteren. Het Vergadercentrum, maar ook ikzelf. Daarom heb ik alle cursussen gevolgd die bij mijn functie passen. Alert blijven hoort hier ook bij: is er iets kapot, dan moet dat meteen vervangen worden. En als de klant een opmerking heeft, dan gaan we daar iets mee doen. We willen ervoor zorgen dat het er allemaal tiptop blijft uitzien.”

Deze gedrevenheid blijft niet ongemerkt bij de gasten. “We krijgen vaak te horen van sprekers en docenten die op verschillende locaties komen in het land, dat het hier allemaal zo goed geregeld is. Dat ze dit nergens anders zo meemaken. Ongetwijfeld gaat het bij ons ook weleens fout, maar we proberen het altijd snel op te lossen, zodat de klant toch met een tevreden gevoel naar huis gaat.”

Ook extra service bieden vindt Willem heel gewoon. “Als bijvoorbeeld Heijmans hier trainingen geeft, starten ze heel vroeg. Dan ben ik er om tien over zes, zet alvast alles klaar en loop de ruimtes na om de apparatuur te controleren. Soms krijgen we speciale verzoeken, zoals laatst een spreker die de opmerkingen bij zijn PowerPoint-presentatie wel op de laptop wilde kunnen zien, maar niet op het grote scherm. Samen met mijn collega Paul, onze PowerPoint-specialist, is deze wens van de klant gerealiseerd. Zo leren we ook van elkaar.”

Willem realiseert zich maar al te goed dat hij zonder IBN dit werk niet zou kunnen doen. “Ik vind het leuk om onze klanten welkom te heten en ervoor te zorgen dat het hen aan niets ontbreekt. Hopelijk kan ik nog vier jaar blijven, tot aan mijn pensioen. Het bevalt me hier prima”, sluit Willem af.

 

 

Willem de Jong aan het werk bij IBN