Medewerker Judith Claassen

 

 

Vergadercentrum IBN

‘Als gasten weer terugkomen vind ik dat een groot compliment’

Na de huishoudschool kreeg Judith Claassen (41) van de instantie Dichterbij de tip om eens met IBN te gaan praten. Ze begon in 1994 als schoonmaakster bij IBN Facilitair en heeft daar haar 12,5-jarig jubileum gevierd. Via een kleine omweg is ze bij IBN Vergadercentrum in Uden terechtgekomen, op een fijne werkplek waar ze nog elke dag uitdaging vindt. Judith stevent af op haar volgende jubileum en hoopt ook haar pensioengerechtigde leeftijd hier te halen.

“Na al die jaren in de schoonmaak wilde ik graag wat anders. Ik was nog jong en dacht, er moet toch meer in zitten.” Ze kreeg een kans op een basisschool in Zeeland, als hulp van de conciërge, maar dat bleek toch niet te passen. “Bestanden uitprinten of een nieuw peertje indraaien, dat lukte natuurlijk nog wel. Maar ik ben niet technisch aangelegd en dat werk moest je ook doen, dus dat zag ik niet zo zitten.” Judith kreeg de vraag of bode dan misschien iets was voor haar. “Ik ben gestart met een proefperiode, en dat beviel heel goed. Ondanks dat ik geen rijbewijs heb, mocht ik hier toch komen werken: omdat ik ook op andere plekken ingezet kan worden, zei mijn leidinggevende. Ik val weleens in bij de schoonmaak, in vakantietijd bijvoorbeeld. En als het heel rustig is boen ik nog weleens een vloertje.”

De bodes vallen onder IBN Vergadercentrum, net zoals AV-beheer, de receptie en de catering. “Als bode heb ik heel afwisselend werk: de zalen voorzien van de juiste opstelling. De post sorteren,  rondbrengen en ophalen. Gasten de weg wijzen of helpen met AV-apparatuur. Als er grote groepen komen, helpen we mensen met parkeren. Eigenlijk ben je als bode een manusje van alles: elke dag is anders, ook omdat je de ene keer overdag en de andere keer ’s avonds werkt. Dat vind ik heel leuk, want zo blijft het een uitdaging.”

Wat Judith ook ontzettend leuk vindt is het contact met al die verschillende mensen. “Met mijn collega’s op het hoofdkantoor en van de kwekerij, want daar verzorgen we ook de post. Maar het allerleukst vind ik al die verschillende gasten. De medewerkers van Heijmans bijvoorbeeld, die aan de weg werken en hier af en toe een scholing volgen. Of de mensen van het ziekenhuis die hier weleens komen vergaderen. Ik vind het leuk om te zien wat die mensen allemaal doen. Het hen naar de zin maken, klanten zo goed mogelijk helpen, dat maakt mij blij. Vooral als ze dan ook nog een compliment geven. Als bode word je altijd gezien, en dat is heel fijn.”

Judith ziet bepaalde groepen steeds weer terugkomen. “Dat vind ik een groot compliment, want dat is een teken dat ze het hier naar hun zin hebben. Het is leuk om mensen terug te zien, maar het is ook heel leuk om nieuwe groepen welkom te heten: een andere tak van sport. Elke organisatie heeft weer andere wensen. We doen telkens weer ons best om die wensen te realiseren, want we zijn heel blij met al die leuke klanten.”

Judith Claassen aan het woord