Stephanie Schendstok, Hago

Stephanie Schendstok aan het woord
Stephanie Schendstok aan het woord

‘Alles is top geregeld, waardoor ik me volledig kan concentreren op de inhoud’

Stefanie Schendstok voelde zich meteen enorm welkom tijdens het kennismakingsgesprek bij IBN Vergadercentrum. Als communicatieadviseur bij Hago is zij verantwoordelijk voor de jaarlijkse ‘managementdagen’, waarop medewerkers worden meegenomen in de ontwikkelingen binnen de organisatie. Daarvoor wordt een locatie gekozen die goed bereikbaar is en past bij Hago.

Stefanie: “De enorme gastvrijheid die ze uitstralen viel me bij binnenkomst direct op. Tijdens het aangename gesprek werd me al snel duidelijk dat de mogelijkheden bij IBN Vergadercentrum heel divers zijn. Omdat een hele dag informatie opnemen veel vergt van mensen, lassen we altijd een interactief gedeelte in, zodat iedereen weer even ‘uit het hoofd’ kan komen. Mijn contactpersonen bij IBN Vergadercentrum hebben hier heel enthousiast in meegedacht en kwamen met verrassende ideeën.”

Uitgebreide service
IBN Vergadercentrum biedt keuze uit diverse zalen en ruimtes. “De vaste ruimtes zijn qua indeling heel flexibel. Wil je op de dag zelf nog een opstelling veranderen, de ruimte verkleinen of vergroten, of je hebt extra apparatuur nodig, dan staan de medewerkers direct voor je klaar: ze komen op het juiste moment met een helpende hand. Je kunt gebruikmaken van een ruim aanbod aan faciliteiten, zoals bijvoorbeeld de repro. Zo konden wij de iconen en kleuren van de materialen voor de verschillende workshops laten corresponderen met de signing bij de ingang van de ruimtes. Kopiëren en printen kun je overal wel, maar zo’n uitgebreide repro-service bij IBN in huis werkt echt heel fijn.

Verrassende catering
Op zo’n intensieve dag is een goede catering van groot belang. “Of je nu gebruik wilt maken van een uitgebreide lunch of een lopend buffet, het kan allemaal bij IBN. Zelfs een optie voor een kookworkshop heb ik overwogen, maar vanwege de tijd is het toch een diner-proeverij geworden, geheel op maat afgestemd op onze (dieet)wensen.” En de koffie en thee? “Geen omkijken naar, allemaal tot in de puntjes verzorgd.”

Open en gezellige sfeer
Zo’n Hago-dag telt ongeveer 50 deelnemers. Op de parkeerplaats wordt iedereen enthousiast begeleid door de parkeerwachten. Na een vriendelijk ontvangst bij de receptie kom je via de trap in het restaurant in de foyer: vanaf de vide heb je zicht op een groot deel van de benedenverdieping. “Die open constructie is heel bepalend voor de gezellige sfeer. Bovendien heb je meteen een soort kijkje in de praktijk. Veel medewerkers van IBN hebben een afstand tot de arbeidsmarkt. Dat sluit ook aan bij Hago.” Hago is een topdriespeler in de markt voor schoonmaakbedrijven. Elke dag weer zet zij zich op duizenden plekken in voor een schoon Nederland. En speelt zo een soms onzichtbare, maar zeker merkbare rol in het leven van vrijwel iedereen. “Onze mensen zijn de kracht van onze organisatie, dus hier is veel aandacht voor. Net zoals IBN leveren wij graag een positieve bijdrage aan onze omgeving. En het leuke is dat we ‘zusjes’ zijn: IBN en Hago zijn allebei onderdeel van Vebego, een internationaal opererend familiebedrijf op het gebied van facility services, publieke sector en gezondheidszorg.”

Een zorg minder
Vooral de inhoud en het verloop van zo’n dag vragen veel aandacht van Stefanie. “Organiseer je een bijeenkomst als deze, dan hoort daar de organisatie eromheen ook bij. Als ik me daar dan zorgen over moet maken, leidt dat heel erg af. Bij IBN Vergadercentrum is het allemaal top geregeld, waardoor ik me volledig kan concentreren op de inhoud: een hele zorg minder!”