1. IBN
  2. Corona
corona-update-ibn 600x320.jpg
  1. IBN
  2. Corona

IBN en Corona

Op deze speciale pagina voor medewerkers kun je lezen hoe we bij IBN omgaan met de Corona ontwikkelingen. Zodra er nieuws is plaatsen we dat op deze pagina. 

Bij IBN houden we natuurlijk al het nieuws rond het coronavirus goed in de gaten. We volgen het advies van het RIVM om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We nemen maatregelen om voor iedereen de best passende oplossing te vinden.

Bekijk hier alle maatregelen die we tot nu toe bij IBN hebben genomen

Verdere versoepelingen

Bekijk de verdere versoepelingen.

Regels in beeld

Je kunt de informatie ook nalezen op de website van de Rijksoverheid.

Corona: Wat moet je doen bij klachten?

Mocht jij of een huisgenoot klachten of corona hebben, dan zijn er afspraken over wat je moet doen. In dit overzicht zie je precies wat er van je wordt verwacht en wat mogelijk is.

Bekijk de afspraken bij klachten

Boosterprik als extra bescherming

Om de nieuwe coronavariant, omikron, zoveel mogelijk tegen te gaan, komt er versneld een extra prik beschikbaar voor iedereen boven de 18 jaar, de boosterprik. Uiterlijk in de tweede helft van januari 2022 heeft iedereen de kans om deze prik te halen. Door deze extra prik bescherm je jezelf, de kwetsbare mensen om je heen en blijven de ziekenhuizen toegankelijk voor iedereen.

Bekijk hier de informatie over de boosterprik

Of bekijk de informatie op de website van de Rijksoverheid

Ben je nog niet gevaccineerd?

Vaccineren is belangrijk, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen. Heb je nog geen eerste of tweede vaccinatie gehad? Dan kun je dat alsnog regelen: Kijk hiervoor op: Prikken zonder afspraak

Twijfel je of je je wilt laten vaccineren? Kijk dan voor meer informatie op www.overvaccineren.nl of bel met je persoonlijke vragen de Twijfeltelefoon: 088-7555777

Verspreiding voorkomen

Het allerbelangrijkste blijft ervoor te zorgen dat verdere verspreiding van het virus wordt voorkomen. Daarom geldt de regel dat wie klachten heeft niet komt werken en ziek wordt gemeld volgende de normale regels en zich laat testen bij de GGD. Dat geldt ook als je gevaccineerd bent.

Het gaat om de volgende klachten:

  • hoesten
  • verkoudheid
  • koorts (meer dan 38 graden)

Ook als iemand anders in je huishouden benauwd is of koorts heeft, moet je thuisblijven tot de testuitslag van je huisgenoot bekend is. Blijf thuis tot je de testuitslag weet. Is de testuitslag negatief? Dan kun je weer gaan werken. 

Steffie.png

Informatie over Corona duidelijk en eenvoudig uitgelegd

Op de website van Steffie wordt alle informatie over Corona duidelijk uitgelegd.

Je kunt daar van alles bekijken het virus, de regels, wat een quarantaine inhoudt, hoe het testen gaat en wat vaccineren inhoudt.

Belijk alle informatie over Corona op de website van Steffie 

Informatie in diverse talen

Op de website van Pharos staat in diverse talen informatie opgenomen over het coronavirus. 

Bekijk de website 

thumbnail animatie 1280x720.png

Animatie over Corona

Bekijk hier de animatie over de Corona maatregelen. Gemaakt door de stichting lezen en schrijven.

Steun nodig? Praat erover

De periode waar we nu in zitten is voor veel mensen stressvol. Als je te maken hebt met psychische klachten kan dit nog eens extra gelden. Misschien heb je meer dan anders last van angst, somberheid of andere klachten, of heb je minder hulp vanwege het coronavirus. Zoek je een antwoord op je vragen, contact, hulp, advies of misschien alleen wat afleiding? Op de website van MIND staan tips en mogelijkheden om in contact te komen met lotgenoten en/of ondersteuning te krijgen van de medewerkers bij MIND.

Bekijk de website van MIND

 

Meer informatie in de Ons IBN App 

De belangrijkste regels en maatregelen van IBN vind je op deze speciale site. In de Ons IBN App vind je meer en andere informatie over dit onderwerp (en over andere onderwerpen). Bezoek de Ons IBN App dus ook.

Heb je hulp nodig bij de Ons IBN App? Dan kun je terecht bij het Servicepunt van IBN.

Telefonisch zijn de collega’s van het Servicepunt bereikbaar van 8.00 tot 16.00 uur (telefoon 0413 33 44 44). Je kunt een mail sturen aan servicepunt@ibn.nl